Popullsitë e dy vendeve myslimane të Ballkanit me shumicë shqiptare, historikisht kanë praktikuar formën e sunitit. Në Shqipëri dhe Kosovë, frikësohen se kjo mund të ndryshojë.
Pavarësisht një tradite shekullore të tolerancës fetare në mesin e 2.8 milionë banorëve në Shqipëri, Shteti Islamik (ISIS), ka gjetur një hapësirë të vogël, por të përkushtuar, shkruan “journalpioneer.com”, përcjell albinfo.ch.
Më shumë se 100 shqiptarë kanë udhëtuar në Lindjen e Mesme të bashkohen me grupin terrorist, dhe disa herë kanë fituar vëmendjen.
Thirrja e tyre për militantizmin islamik është përsëritur nga një pjesë e vogël e xhamive, ku disa prej tyre janë ndërtuar me ndihmën e organizatave bamirëse islamike dhe misionarë nga Turqia dhe Arabia Saudite.
Ironikisht, për gati 50 vjet deri në rënien e komunizmit në vitin 1990, Shqipërinë e kanë shpallur një shtet ateist, i pari në botë, ku ndalohej zyrtarisht ritet fetare e kjo vlente për imamët dhe priftërinjtë.
Ironikisht, për gati 50 vjet deri në rënien e komunizmit në vitin 1990, udhëheqësit marksiste e vendit shpalli Shqipërinë të jetë shteti i parë ateist në botë, zyrtarisht ndalimin ritet fetare dhe të persekutuar imamë dhe priftërinj.
Por, me rënien e komunizmit i është dhënë hapësirës për ekstremistët. Vendet e Gjirit Persik kanë ndërtuar Xhamia dhe Medrese, derisa studentëve i janë ofruar bursa falas.
Në dekadën e fundit, Shqipëria ka përjetuar një shtim të xhamive të pavarura. Mesazhet ekstremiste gjejnë terren pjellor në lagjet e varfra dhe fshatrat, ku korrupsioni zyrtar është i lartë dhe papunësia në mesin e të rriturve të rinj shpesh e kalon 40 për qind.
“Feja nuk ka qenë problem këtu. Është mungesa e një shoqërie civile të zhvilluar. Dhe kjo është varfëria, veçanërisht në zonat e thella”, thotë Ylli Manjani, ministri i drejtësisë në një intervistë për “Washington Post”.
Qeveria e Shqipërisë ka miratuar tashmë ligjet që ndalojnë pjesëmarrjen në shtetin islam, dhe shërbimet e sigurisë kanë goditur rekrutët që kanë udhëtuar në Irak dhe Siri. Disa xhami janë mbyllur ose janë të detyruar për të ndryshuar lidershipin.
Tre klerikët dhe gjashtë të tjerë u dënuan në maj me burgim deri në 18 vjet për të inkurajuar të rinjtë shqiptarë për të përqafuar xhihad të dhunshëm.
Në Kosovë, me 1.8 milionë shqiptarë, klerikët ekstremiste dhe shoqatat sekrete të financuara nga sauditët dhe të tjerët kanë transformuar gjithashtu një shoqërie dikur tolerante myslimane në një font të ekstremizmit.
Arabia ka sponsorizuar organizatat bamirëse, duke iu ndihmuar në shumë aspekte. Madje, janë sponsorizuar edhe familje për të predikuar fenë në xhami, apo gratë të vishen me ferexhe.
“Ata promovuar islamin politik”, u shpreh Fatos Makolli, drejtori i policisë së Kosovës kundër terrorizmit, i cili foli në “New York Times”. “Ata kanë shpenzuar një shumë parash për të promovuar atë nëpërmjet programeve të ndryshme, kryesisht me të rinj, njerëzit në nevojë”.
Rreth 200 kosovarë morën avantazhin e bursave pas luftës për të studiuar Islamin në Arabinë Saudite. Shumë u kthyen me zell misionar. Kosova tani ka 240 xhami të ndërtuara që nga paslufta.
Ndikimi i klerikëve radikalë arriti kulmin e saj me luftën në Siri, pasi ata lartësuan virtytet e xhihadit dhe u bënë thirrje të rinjve për të shkuar atje.
Gjatë dy viteve të fundit, policia ka identifikuar 314 kosovarë, përfshirë dy sulmuesve vetëvrasës, 44 gra dhe 28 fëmijë, të cilët kanë shkuar jashtë vendit për t’u bashkuar me Shtetin Islamik, numrin më të lartë për banor në Evropë.