NGA BEN BLUSHI
Sepse në Kongresin e Partisë Socialiste, 19 Mars 2016, ky Referendum u votua në kundërshtim të plotë me normat e PS;
Sepse Kongresi u zhvillua mbi bazën e një rendi dite të përcaktuar më parë, pa u lejuar të miratojë rendin e tij të ditës;
Sepse pati kërkesë të një grupi delegatësh për shtesa në rendin e ditës, e cila nuk u lejua të votohej;
Sepse në rendin e ditës nuk u përfshi detyrimi statutor për hapjen e procedurës së zgjedhjes së Kryetarit të Partisë Socialiste, ndërkohë që
kryetarit i ka mbaruar mandati prej 3 vitesh;
Sepse Kongresit iu imponua iniciativa e një delegati të vetëm për referendum, ndërsa Statuti parashikon që iniciativa referendare i takon
Asamblesë Kombëtare dhe me kërkesën e 20% të anëtarësisë së partisë. Iniciativa u shpreh në fund të punimeve të Kongresit dhe jashtë
rendit të ditës;
Sepse data e Referendumit u vendos në kundërshtim me Kodin e Zgjedhjeve në PS, i cili përcakton që referendumet nuk mbahen dy muaj
para ose dy muaj pas kongresit;
Sepse Kongresit nuk iu dha e drejta të njihej dhe të shprehej për pyetjen që do të shtrohej në Referendum;
Sepse pyetja e bërë publike pas Kongresit është formuluar në kundërshtim me Statutin, nga njëri prej drejtuesve të seancës, i cili nuk ka të drejtë as të formulojë e as të shpallë pyetjen e referendumit;
Sepse sipas Statutit njihen dy forma referendumesh, këshilluese dhe vendimmarrëse, të cilat vendosen në Kongres. Kongresi i 19 Marsit
nuk u shpreh për formën e këtij referendumi, që do të thotë se vendimi i zbardhur, i cili parashikon formën vendimmarrëse, është antistatutor;
Sepse Kongresi nuk u lejua ta miratojë nen për nen Statutin e ri, çka vë në diskutim çdo vendim të marrë për këtë referendum;
Sepse Kongresi ka zgjedhur si anëtarë të Asamblesë Kombëtare shumë persona të anëtarësuar në parti vetëm disa ditë para Kongresit, ndërkohë që neni 41.4 i Statutit kërkon një përvojë tre vjeçare në parti të anëtarëve të Asamblesë Kombëtare;
Sepse Kongresi ka zgjedhur si antarë të Asamblesë Kombëtare shumë nëpunës të shërbimit civil, ndonëse neni 41.4 i Statutit e ndalon;
Sepse në këtë Referendum është mohuar e drejta e fushatës për alternativat e ndryshme;
Sepse, ndonëse Kodi Zgjedhor i PS, në nenin 55.6, parashikon që “Alternativat referendare kanë të drejtë të kenë vëzhguesit e tyre në tërë
nivelet e Komisioneve të zgjedhjeve“, kjo e drejtë është shkelur;
Sepse lista e zgjedhësve që kanë të drejtë të shprehen në Referendum, e cila sipas Kodit Zgjedhor duhet të përfshijë vetëm antarët e partisë deri më 31 dhjetor 2015, nuk është bërë publike;
Sepse ky Referendum tenton të zëvendësojë procesin e zgjedhjes së Kryetarit të Partisë Socialiste, duke i hequr të drejtën e votës dhe kandidimit antarëve të Partisë Socialiste;
Sepse Statuti i ri nuk u lejua të kalojë nen për nen në Kongres, për të fshehur ndryshimet thelbësore të bëra projektit të miratuar në Asamblenë Kombëtare. Ndryshimet pa autorësi që iu bënë Statutit të ri synojnë t‘i japin mandat të përhershëm Kryetarit të partisë, i cili jo vetëm që nuk votohet, jo vetëm që mandatin nuk e fiton me zgjedhje, por as nuk dorëhiqet kur partia humb në zgjedhjet e përgjithshme parlamentare;
Sepse në variantin e Statutit që miratoi Asambleja Kombëtare shkruhej “Mandati i Kryetarit të Partisë ndërpritet kur Partia humbet zgjedhjet
e përgjithshme“, ndërsa në variantin që u kalua pa votim nen për nen në Kongres, shkruhet se “Mandati i Kryetarit të Partisë ndërpritet kur Partia humbet vendin e parë në zgjedhjet e përgjithshme“;
Sepse historikisht, që nga krijimi i saj, Partia Socialiste është votuar nga shqiptarët si forcë e parë politike në vend, çka përforcon bindjen se
neni më sipër është ndryshuar për ta kthyer në të përhershëm mandatin e Kryetarit të partisë;
Sepse sipas nenit 40.6 të Statutit të pa miratuar në Kongres “Kur partia është në qeveri dhe Kryetari i saj zgjidhet kryeministër, zgjedhjet për
Kryetarin e partisë do të zhvillohen vetëm nëse kërkohet nga të paktën 10% e delegatëve dhe kërkesa merr mbështetjen e shumicës së delegatëve të kongresit në votimin që zhvillohet në Kongresin vjetor të partisë“, i jepet mundësia partive të koalicionit të vendosin për Kryetarin e Partisë Socialiste, mundësi që i hiqet anëtarëve të Partisë Socialiste.