Sot, Komisioni Evropian paraqiti një propozim për të çuar përpara procesin e pranimit në BE, duke e bërë atë më të besueshëm, me një drejtim më të fortë politik, më dinamik dhe të parashikueshëm.
“Zgjerimi i Bashkimit Evropian në Ballkanin Perëndimor është një përparësi kryesore për Komisionin. Ne jemi duke punuar në tre pista: Së pari, sot ne propozojmë hapa konkret se si të përmirësohet procesi i pranimit. Ndërsa ne jemi duke forcuar dhe përmirësuar procesin, qëllimi mbetet anëtarësimi i plotë në BE. Së dyti, dhe paralelisht, Komisioni qëndron fort në rekomandimet e tij për të hapur negociatat e pranimit me Maqedoninë e Veriut dhe Shqipërinë dhe së shpejti do të sigurojë një azhurnim mbi përparimin e bërë nga këto dy vende. Së treti, në përgatitjen e Samitit BE-Ballkan Perëndimor në Zagreb në maj, Komisioni do të paraqesë një plan zhvillimi ekonomik dhe investimesh për rajonin. ” tha Komisioneri për Fqinjësi dhe Zgjerim, Olivér Várhelyi gjatë prezantimit të propozimit.
Ai shtoi se Komisioni shpreson që Shtetet Anëtare do të miratojnë propozimin, paralelisht me hapjen e negociatave të pranimit me Maqedoninë e Veriut dhe Shqipërinë, përpara Samitit të Bashkimit Evropian dhe Ballkanit Perëndimor në Zagreb në 6-7 maj. Për samitin, Komisioni do të shqyrtojë se si të sjellë investime për integrimin socio-ekonomik dhe sundimin e ligjit për rajonin e Ballkanit Perëndimor.
Metodologjia e re e procesit të pranimit parashikohet të fokusohet në katër tema kryesore
Sipas propozimit të Komisionit procesi i pranimit duhet të bazohet në besim, besim të ndërsjellë dhe angazhime të qarta nga Bashkimi Evropian dhe Ballkani Perëndimor. Besueshmëria duhet të forcohet përmes një përqendrimi edhe më të fortë në reformat themelore, duke filluar nga sundimi i ligjit, funksionimi i institucioneve demokratike dhe administratës publike, si dhe ekonomia e vendeve kandidate. Kur vendet partnere i plotësojnë kriteret objektive, Shtetet Anëtare do të bien dakord të shkojnë përpara në fazën tjetër të procesit, duke respektuar qasjen e bazuar në meritë.
Natyra politike e procesit të pranimit kërkon një udhëheqje më të fortë politike dhe angazhim në nivelet më të larta. Komisioni propozon të rrisë mundësinë e dialogut mbi politikat dhe politikën e nivelit të lartë, përmes takimeve të rregullta BE-Ballkan Perëndimor dhe kontakteve të intensifikuara ministrore. Për më tepër, Shtetet Anëtare duhet të përfshihen në mënyrë më sistematike në monitorimin dhe rishikimin e procesit. Të gjitha organet nën Marrëveshjen e Stabilizim Asociimit do të përqendrohen shumë më tepër në çështjet kryesore politike dhe reformat, ndërsa Konferencat Ndërqeveritare do të sigurojnë një drejtim më të fortë politik për negociatat.
Për të injektuar dinamizëm të mëtejshëm në procesin e bisedimeve, Komisioni propozon të grupohen kapitujt e negociatave në gjashtë tematika: bazat; tregu i brendshëm; konkurrueshmëria dhe rritja gjithëpërfshirëse; axhendën e gjelbër ; burimet, bujqësia dhe kohezioni; marrëdhëniet e jashtme. Bisedimet për secilin grup do të jenë të hapura, pasi vendet të kenë përmbushur standardet e hapjes. Bisedimet mbi bazat do të jenë të hapura së pari dhe të mbyllura së fundmi dhe përparimi në këto do të përcaktojë ritmin e përgjithshëm të negociatave. Afati kohor midis hapjes së një blloku kapitujsh dhe mbylljes së kapitujve individualë duhet të jetë i kufizuar, mundësisht brenda një viti dhe varet plotësisht nga progresi i reformave.
Komisioni synon të sigurojë qartësi më të madhe në lidhje me atë që pret BE-ja nga vendet e zgjerimit në fazat e ndryshme të procesit. Ai do të bëjë më të qartë se çfarë pasojash pozitive mund të vijnë nga përparimi i reformave dhe cilat do të jenë pasojat negative kur nuk ka përparim.
Për të inkurajuar ndërmarrjen e reformave, Komisioni do të përcaktojë më mirë kushtet e përcaktuara për përparimin e kandidatëve dhe do të sigurojë stimuj të qartë dhe të prekshëm me interes të drejtpërdrejtë për qytetarët. Nxitjet mund të përfshijnë integrimin e përshpejtuar dhe “ndërprerjen” e politikave individuale të BE-së, tregun e BE-së dhe programet e BE-së si dhe rritje të fondeve dhe investimeve. Sa më shumë kandidatë të përparojnë në reformat e tyre, aq më shumë ata do të përparojnë në proces. Në të njëjtën mënyrë, Komisioni propozon masa më vendimtare në mënyrë proporcionale që sanksionojnë çdo ngecje serioze të procesit ose të zgjatje ose përkrahje në zbatimin e reformave dhe plotësimin e kërkesave të procesit të pranimit. Bisedimet mund të ndalen në zona të caktuara, ose në rastet më serioze, të pezulluara në përgjithësi dhe kapitujt tashmë të mbyllur mund të rihapen. /Opinion.al