Makina ndryshoi botën në të gjitha llojet e mënyrave të paparashikuara. Ato dhanë liri të madhe personale, por në këmbim ato vendosën edhe kosto të mëdha. Njerëzit që përdorin automjete të vogla në përgjithësi shohin përfitimet e tyre kryesore si zbutjen e kostove, por edhe disavantazhet janë sërish të mëdha, sidomos aksidentet rrugore, trafiku dhe ndotja që shkaktohet prej tyre. Shefi i GM-së, Mary Barra, na prezanton me makinat me vetëngasje AVs ose e quajtur ndryshe makina pa shofer, sipas tijky automjet mund të ofrojnë të gjitha avantazhet e makinave pa të meta.
Në veçanti, AV-të mund të reduktojnë ndjeshëm vdekjet dhe lëndimet nga aksidentet rrugore. Pasi në bazë të të dhënave aktuale nga OBSH nga aksidentet rrugore vdesin rreth1.25 milion njerëz të moshës 15-29 vjeç dhe po ashtu plagosen 20-50 milion persona.
Në dekadat e fundit, makinat janë bërë shumë më të sigurta në sajë të karakteristikave të tilla si rripat e sigurimit dhe airbags, por në Amerikë vdekjet e rrugëve janë rritur që nga 2014, me sa duket për shkak të shpërqendrimit nga telefoni që përdorin kur janë në timon. AV-të do t’i lejonjnë pasagjeret të shkruajnë (ose të pijnë) pa u rrezikuar askush.
Pse Makinat me vetngasje ose e quajtur thjeshtë pa shoferë (AV-të) janë më të sigurta?
“ AV-të do të duhet të jenë pak a shumë të pagabueshme. Një synim realist është një përmirësim i mijëfishtë në krahasim me shoferët njeri”, thotë Amnon Shashua i Mobileye, një ndër krijuesit e teknologjisë AV. E po ashtu sipas tij do të shmanget trafiku e ndotjen e ajërit. Makina AV do përdoret ne udhëtime të gjata, do zëvendësoj hotele, kështu do ulen kostot e tilla si biletat e avjonit, shpenzimet në hotele etj. Kjo makinë do kryejë funksion të shumta fal sistemit kopjuterik që i kanë instaluar.
Në shekullin e 20 janë ndërtuar shumë rrugë për të lehtësuar qarkullimin e automjeteve, por nëse robotët (makinat pa shofer) janë të lirë dhe të shpejtë, njerëzit do të dëshirojnë t’i përdorin më shumë ata. Megjithatë ka arsye për të menduar se rrugët do të bëhen më pak të mbushura me njerëz. Shpërndarja e gjerë e automjeteve do ta bëjë përdorimin më efikas në hapësirën rrugore; makina të kontrolluar nga kompjuteri mund të jenë më lehtë për t’u planifikuar pa krijuar asnjë vështirësi në qarkullim, kështu ato do të përhapen shpejtë dhe automjetet tona do të drejtohen nga robota, e robotët nga kompjutera më të specializuar.
Ajo që është e sigurt është se shoferët të cilët nuk do të ngasin makina do të fitojnë një sasi të madhe kohore që mund të përdoret për të punuar, luajtur ose shoqëruar. “Amerikanët mund të marrin një total prej shumë orëve në vit që ata tani shpenzojnë ne ngarje, në trafik ose duke kërkuar një hapësirë parkimi”, thotë BCG./OPINION.AL©