Lumi Rhine është arteria kryesore tregtare për 80% të transportit të brendshëm të mallrave të ekonomisë gjermane, duke përfshirë naftën bruto dhe gazin natyror.
Duke qenë një rrugë e besueshme e anijeve për shekuj me rradhë,ajo ka ndihmuar në krijimin e gjigantëve industrialë përgjatë brigjeve të tij. Por tani, industria duhet të gjejë mënyra të reja për të transportuar mallra, nga qymyri te kimikatet, pasi niveli gjithnjë e më i ulët i Rhine po dëmton ‘motorin me avull’ të Europës.
Me rënien e ujit rregullisht në nivele që pengojnë transportin nga fundi i verës deri në vjeshtë, kompanitë më të rëndësishme tregtare të Evropës po nxitojnë të përshtaten me rrugën, duke nënvizuar se si kriza klimatike po godet edhe ekonomitë e përparuara industriale.
Pasi valët brutale të të nxehtit përvëluan Evropën Jugore, lumi në Kaub, një pikë kyçe në perëndim të Frankfurtit, ka arritur nivele këtë verë që do të thotë se disa anije mund të mbajnë vetëm gjysmën e kapacitetit normal. Ndërsa reshjet e fundit e kanë lehtësuar tendosjen, edhe ndryshimet e vogla mund të kenë një ndikim të madh. Një rënie prej 10 cm do të thotë se mund të transportohen rreth 100 tonë më pak për anije, sipas Florian Röthlingshöfer, drejtor i Porteve të Rhine-it në Zvicër.
Riparimi i flotës së Rhine prej 8,900 anijesh për ujë të cekët mund të arrijë në rreth 90 miliardë euro (132 miliardë dollarë amerikanë). Dhe kjo është vetëm një pjesë e kostove për të mbajtur tregtinë të rrjedhë. Ka inventarë shtesë dhe hapësirë për t’i ruajtur ato, si dhe planet e qeverisë për të ri-inxhinieruar lumin, të cilat janë të ngadalta.
Iniciativat kanë qenë në punë prej vitesh dhe përfshijnë sisteme të paralajmërimit të hershëm dhe gërmimin e një shtrirjeje të ndërlikuar prej 50 km që shkon nga pallati barok Biebrich pranë Mainz deri në Kaub dhe shkëmbinjtë legjendar Lorelei – një projekt që qeveria gjermane vlerëson se do të kushtojë 180 milionë euro.
Pas thatësirës së vitit të kaluar, administrata e kancelarit Olaf Scholz u përpoq të përshpejtonte përpjekjet, por kjo tani ka ngecur për shkak të grindjeve të brendshme dhe inercisë burokratike, duke shtuar sfidat me të cilat përballet ekonomia më e madhe e Evropës.
Rhine kalon në rrugën e tij rreth 1,230 km nga Alpet Zvicerane përmes qendrës industriale të Gjermanisë përpara se të derdhet në Detin e Veriut në portin holandez të Roterdamit. Ajo përcjell më shumë se 10 për qind të tregtisë zvicerane dhe rreth dy ton për banor gjerman çdo vit.
Një paralajmërim fillestar u dëgjua në vitin 2018, kur Rhine arriti nivelet më të ulëta historike dhe transporti në lumë u ndal plotësisht. Vitin e kaluar, Gjermania regjistroi vëllimin më të ulët të tregtisë në Rhine dhe në rrugët e tjera ujore të brendshme që nga të paktën 1990, sipas agjencisë gjermane të statistikave./Opinion.al