Opinion.al
Nuk ka rezultat
View All Result
KONTAKT
  • Hyrja
  • Kryesore
  • Aktualitet
    • Politikë
    • Kronikë
    • Sociale
  • Unë shkruaj
  • Komente
  • Bota
  • Sport
  • InstaBIZ
  • OPINION WEB TV
    • Emisionet
    • U tha në Opinion
    • Si u Veshën
  • Life Style
    • Shëndeti
    • Jetë dhe Stil
    • Teknologji
    • Kulturë
Opinion.al
Nuk ka rezultat
View All Result

Epokat e shpërqëndrimit

2016/06/12 at 4:53 PM
në Komente
Kohë leximi: 6 min
A A
Epokat e shpërqëndrimit

Nga Frank Furedi


Zgjerimi i përdorimit të internetit dhe disponueshmëria e gjerë e teknologjisë dixhitale, na ka rrethuar me burime të pafundme të shpërqëndrimit:tekste, e-maile dhe instagrame nga miqtë, dëgjimi i muzikës në rrjet, vlera gjithnjë në ndryshim të bursave dhe dhe përherë e më shumë lajme. Disa njerëz mendojnë se vullneti ynë është aq i dobët, për shkak se truri është dëmtuar nga zhurma dixhitale.

Por të fajësohet teknologjia për rritjen e shpërqëndrimit, është diçka e gabuar. Historia tregon se ky shqetesim ushqehet jo nga risia e rradhës, por nga kërcënimin që ajo – çfarëdo që mund të jetë – paraqet për autoritetin moral të ditës. Hera e parë që çështja e shpërqëndrimit u shfaq si një kërcënim social qe në Evropën e shekullit XVIII-të gjatë Iluminizmit, teksa logjika dhe shkenca po ushtronin gjithmonë e më tepër presion kundër fesë dhe miteve.

Në Angli, komentues si Riçard Still, themelues i “The Guardian”, dhe eseisti dhe moralisti Samuel Xhonson e konsideronin hutimin si një simptomë të një “mënyre të papërcaktuar të menduari”.  Ata ofruan këshilla për t’iu kundërvënë “nxitimit të mendjes ndaj të cilit janë nënshtruar disa nga shpirtrat e zënë”. 

Vëmendja u promovua si një arritje morale që ishte thelbësore për kultivimin e një karakteri të shëndoshë. Filozofi Tomas Reid, eksponenti kryesor i “sensit të përbashkët” skocez të shekullit të XVIII-të, argumentoi në esetë e tij mbi “Fuqitë Aktive të Mendjes së Njeriut (1788) se “ka rregulla morale që respektojnë vëmendjen”, të cilat janë “jo më pak e dukshme se aksiomat matematikore”.

Rregullat morale të vëmendjes kërkonin kultivimin dhe trajnimin, dhe ishte detyra e edukatorëve të siguronin që të rinjtë të ishit të mbrojtur nga përftimi i “zakoneve të hutimit”. Shpërqëndrimi është perceptuar gjithnjë si një pengesë për socializimin e të rinjve. Lufta kundër këtij fenomeni në mesin e fëmijëve dhe të rinjve, u bë shqetësimi kryesor i pedagogjisë së shekullit XVIII-të.

Edukatorët kanë qenë gjithmonë të shqetësuar për induktimin e vëmendjes tek fëmijët, por në shekullin XVIII ky shqetësim filloi të ketë një rëndësi të paparë.

Vëmendja është parë si tejet e rëndësishme për ushqimin e arsyetimit mendor, si dhe për zhvillimin shpirtëror dhe moral. Në tekstet e tij mjekësore të vitit 1775, mjeku gjerman Melkior Adam Vaukard diagnostikoi gjendjen e asaj që ai e quajti “mungesën e vëmendjes (attentio volubilis). Sipas tij, njerëzve të pavëmendshëm u mungonte stabiliteti dhe fibra e nevojshme morale për të qenë të përqendruar.

Ata “karakterizoheshin si të pamatur, të pakujdesshëm, bredharakë dhe të shthurrur”. Ndërsa portretizoheshin si relativisht të papjekur dhe jo të besueshëm. Vajkard besonte se rezultatet e dobëta të fëmijeve në të mësuar, qenë një burim i sëmundjes së hutimit dhe se ajo ishte më e zakonshme në mesin e të rinjve se sa të moshuarve.

Për të kuruar mendjen e e shpërqëndruar, ai ofroi një variant të shekullit të XVIII-të të trajtimit të karakterit. Ai rekomandoi konsumin e qumështit të thartuar, pluhurit të çelikut dhe shëtitjes mbi kalë. Gjatë shekullit XIX-të, gjendja e hutimit u moralizua tërësisht. Pavëmendja u perceptua si një kërcënim ndaj progresit industrial, përparimit shkencor dhe prosperitetit.

Ekonomisti politik skocez Uilliam Plejfeir, përmblodhi konsensusin mbizotërues mbi këtë temë, kur tha se:degradimi i karakterit moral; humbja e vëmendjes ndaj parimeve të para, të cilave shoqëria ia detyron prosperitetin dhe sigurinë e saj, janë agjentët më të fuqishëm që ndikojnë në rënien e kombeve. Plejfeir madje pohoi se në Francë “hutimi i fisnikërisë ndaj detyrës së tyre, ishte shkaku i shpërthimit të revolucionit”.

Nga fundi i shekullit XIX-të, shpërqëndrimi shërbeu si shenjë për degjenerimin racor. Ndërsa, deri në vitet 1970, kur diagnoza legjitime mjekësore e çregullimit të defiçit të vëmendjes ose ADD, hyri në gjuhën e folur dhe u përdor për të kuptuar një nën-grup me aftësi të kufizuara, gjendja e përhapur sociale e hutimit prirej të ishte e përfaqësuarakryesisht si një dëmtim i kontrollit moral.

Leksionet pionere të Xhorxh Still mbi “Disa kushte jonormale psikike tek fëmijët” (1902), qenë të fokusuara në tipare të tilla negative si ‘dashakeqësia-mizoria, xhelozia, paligjshmëria, pandershmëria, dëmi shkatërrues i papërligjur, paturpësi-pacipësia, imoraliteti seksual, dhe ligësia”. Kjo ndjesi nuk është zhdukur asnjëherë.

Epoka aktuale karakterizohet shpesh si epoka e zbavitjes, dhe hutimi nuk është përshkruar si një gjendje që mundon disa. Në ditët e sotme, erozioni i kapacitetit njerëzor për vëmendje, është portretizuar si një problem ekzistencial, i lidhur me efektet gjoja gërryese të rrjedhave digjitale të informacionit që ndeshim në rrugën tonë. “Rrjeti kap vëmendjen tonë vetëm për të shpërndarë atë”- pretendon Nikolas Kerr në librin “Sipërfaqësorët:Ja si interneti po ndryshon mënyrën se si ne lexojmë, mendojmë dhe kujtojmë” (2010).

Sipas neuroshkencëtarit amerikan Daniel Levitin, shpërqëndrimet e botës moderne mund të dëmtojnë realisht trurin tonë. E megjithatë, shqetësimet morale që kanë mbështetur gjithmonë shqetësimin e e shoqërisë ndaj kësaj dukurie qëndrojnë ende në sfond. Sikurse e pranoi kohët e fundit edhe kritiku letrar amerikan Sven Birkerts:”Ajo që unë di është se fjalët vëmendje dhe moral erdhën bashkë tek unë me një menjëhershmëri elektrike”.

Për çdo historian, kjo ka kuptim. Gjatë gjithë historisë së tij, hutimi ka shërbyer si një fokus i sublimuar i kufizimeve në lidhje me autoritetin moral. Që u zbulua në shekullin XVIII, kjo nuk është për t’u habitur. Vrulli intelektual i Epokës së Arsyes, refuzoi të vërtetat e shenjta të traditës dhe këmbënguli se argumentet duhet të bazoheshin në prova dhe arsye.

Mësuesit e dine nga përvoja  e tyre se fitimi i vëmendjes së të rinjve mbetet gjithmonë një sfidë. Megjithatë sikurse e kuptojmë shumica e vëzhguesve të ndjeshëm, fëmijët të cilët janë të pavëmendshëm ndaj mësuesve të tyre, janë shpesh tejet të vëmendshëm për mesazhet me tekst që ata marrin. Ankesa e vazhdueshme në lidhje me të rinjtë e pavëmendshëm në botën anglo-amerikane e më gjerë, mund të interpretohet si një simptomë e problemeve që lidhen me ushtrimin e autoritetit të të rriturve.

Shpesh mbi dështimin për të frymëzuar dhe kapur imagjinatën e të rinjve, është fajësuar hutia e mëndjeve të tyre. Shumë shpesh edukatorët kanë reaguar duke marrë një qasje fataliste të akomodimit me praktikat e supozuara të pavëmendshme të leximit dixhital. Ky model është më i dukshëm në arsimin e lartë, ku supozimi se studentët e universitetit nuk janë më të prirur për të lexuar tekste të gjata dhe sfiduese ose i kushtuar vëmendje ligjëratave të rënda, ka çuar në përshtatjen e materialit të kursit sipas mentalitetit të pjesëtarë të pavëmendshëm të komunitetit dixhital.

Thirrjet për të ndryshuar mjedisin arsimor për t’iu “përshtatur studentit”, janë bërë të shumëpërhapura në arsimin e lartë. Shumë ndryshe nga reagimi i filozofëve moralë si Dagald Stjuart, edhe ai i shqetësuar me problemin e studentit të pavëmendshëm. Ndryshe nga disa akademikë bashkëkohore, ai i cilësonte “zakonin e hershëm të hutimit” një problem që duhet zgjidhur sesa si një fakt pandryshueshëm të ekzistencës.

Helveci besonte se cilido kishte potencialin për të fituar “vëmendjen e vazhdueshme” dhe “triumfonte mbi plogështinë”. Për fat të keq, optimizmi i Helvecit i hapi rrugë prirjes për të hequr dorë. Vëmendja shihet ende si diçka e dëshirueshme, por pothuajse e pamundur për t’u përftuar. Sikurse vëren me shqetësim një nga kritikët “një epidemi e erozioni të vëmendjes, është një shenjë e sigurtë e një afërsisë së një epoke të errët”. Helveci do të ishte shqetësuar nga fatalizmi i shprehur në këtë paralajmërim.

Marrë me shkurtime nga Aeon Magazine – Bota.al



Ju sugjerojmë

Folsinshpi! Asnjë lek më shumë në faturë!
Komente

Folsinshpi! Asnjë lek më shumë në faturë!

30 Qershor, 2021 8:55 pm
Dilema e hebrenjve
Komente

Dilema e hebrenjve

8 Prill, 2019 2:14 pm
Erjon Uka
Komente

Jo dembelë, por të pamotivuar

6 Prill, 2019 12:02 pm
Në pritje të një oferte për ndërrim sistemi
Komente

Në pritje të një oferte për ndërrim sistemi

5 Prill, 2019 3:15 pm
Erjon Uka
Komente

Lavdërim i paaftësisë

23 Mars, 2019 9:15 pm
A do të jetë 2019-a viti i euro-skeptikëve?
Komente

A do të jetë 2019-a viti i euro-skeptikëve?

25 Shkurt, 2019 8:13 am
Bernard-Henri Lévy: Europa, utopia dhe shpresa e fundit e gjeneratës sonë
Bota

Bernard-Henri Lévy: Europa, utopia dhe shpresa e fundit e gjeneratës sonë

23 Shkurt, 2019 8:00 pm
Antisemitizmi në rritje
Komente

Antisemitizmi në rritje

22 Shkurt, 2019 12:33 pm
Mustafa Nano: Problemi ynë nuk janë tradhtarët, por trutharët
Komente

Basti i rëndë dhe i rrezikshëm i Lulzim Bashës

20 Shkurt, 2019 11:38 am
Merkel dhe Mike Pence, dy botë përplasen
Bota

Merkel dhe Mike Pence, dy botë përplasen

17 Shkurt, 2019 12:30 pm
Para
Turqi-Kroaci, a e keni pritur këtë rezultat?

Turqi-Kroaci, a e keni pritur këtë rezultat?

E marta e madhe/ Sonte është nata e Shna Ndou-t

E marta e madhe/ Sonte është nata e Shna Ndou-t

Pamjet e masakrës/ Ekstremisti islamik vret 20 gay dhe plagos 42 të tjerë

Pamjet e masakrës/ Ekstremisti islamik vret 20 gay dhe plagos 42 të tjerë

Please login to join discussion















TE FUNDIT

Vlora qëndron socialiste, nis numërimi i votave për kandidatët në Himarë e Sarandë

Vlora qëndron socialiste, nis numërimi i votave për kandidatët në Himarë e Sarandë
13 Maj, 2025

Mbrëmjen e djeshme ka përfunduar procesi i numërimit të votave për subjektet politike, ku dhe këtë herë si vitet e...

Lexo më shumë

Arrestohet 37-vjeçari në Lushnjë/Policia: U vetëplagos me armë zjarri,por në spital…

U gjet nga policia në bulevardin ‘Dëshmorët e Kombit’,i mituri i dorëzohet prindërve
13 Maj, 2025

Policia ka vënë në pranga një 37-vjeçar, i cili u paraqit me plagë në trup në spitalin e Lushnjës. Ai...

Lexo më shumë

Përfshihet nga flakët banesa në Lezhë, raportohet për dëme materiale

Përfshihet nga flakët banesa në Lezhë, raportohet për dëme materiale
13 Maj, 2025

Është përfshirë nga flakët mëngjesin e sotëm një banesë në fshatin Rrile të Lezhës. Sipas informacioneve dyshohet se shkak i...

Lexo më shumë

Kosovë, dështon për herë të 15 konstituimi i Kuvendit

Dështon sërish të zgjidhet kryetari i Kuvendit në Kosovë
13 Maj, 2025

Ka dështuar për herë të 15 seanca për konstituimin e Kuvendit të Kosovës. Siç raportojnë mediat në Kosovë, të martën...

Lexo më shumë
Opinion.al

Kategoritë

Kryesore

Aktualitet

Unë Shkruaj

Komente

Bota 

Sport 

Instabiz

Opinion Web Tv

Lifestyle

Galeri

Rreth Nesh

ON AIR: E hene – E marte – E merkure – 22:15 E ejnte – 21:00

OPINION nga Blendi Fevziu. Emisioni politik me i ndjekur dhe me i preferuar ne ekranet shqiptare.
“Opinion” vjen ne kater takime cdo jave – e hene, e marte, e merkure dhe takimi tradicional i te ejntes mbrema.
Cdo jave ne studion e Tv Klan, komente, analiza, debate, komente, intervista, personazhe, deshmi dhe fakte konkrete. Ngjarjet me te fundit dhe me te rendesishme ne jeten politike dhe sociale te vendit, me debatet, opinionet dhe analizat e te ftuarve ne studio.
Salloni i politikes dhe aktualitetit hap dyert 4 mbremje ne jave, per te degjuar opinionet e politikaneve dhe analisteve. Padron i shtepise, gazetari dhe analisti Blendi Fevziu.

Të gjitha të drejtat e rezervuara Opinion ©2025
Dev By Techzero1.com

Nuk ka rezultat
View All Result
  • Hyrja
  • Kryesore
  • Aktualitet
    • Politikë
    • Kronikë
    • Sociale
  • Unë shkruaj
  • Komente
  • Bota
  • Sport
  • InstaBIZ
  • OPINION WEB TV
    • Emisionet
    • U tha në Opinion
    • Si u Veshën
  • Life Style
    • Shëndeti
    • Jetë dhe Stil
    • Teknologji
    • Kulturë

Të gjitha të drejtat e rezervuara Opinion ©2025
Dev By Techzero1.com