Thuajse të gjithë e admirojnë modelin nordik. Vende si Suedia, Danimarka, Norvegjia dhe Finlanda kanë një produktivitet të lartë ekonomik, nivel të lartë të barazisë sociale, besim të lartë social, dhe nivele të larta të lumturisë personale.
Ajo që nxiti suksesin e kombeve nordike, ishin politikat fenomenale në fushën e arsimit. Elitat nordike të shekullit XIX, e kuptuan, që nëse donin vërtet përparimin e vendeve të tyre, duhej të ndërtonin “shkolla popullore” vërtetë të suksesshme për njerëzit më pak të arsimuar në mesin e tyre.
Fjala gjermane që ata përdorën për të përshkruar qasjen e tyre, “bildung,” nuk ka një ekuivalente të sajën në gjuhën angleze.
Bildung do të thotë një transformim i plotë moral, emocional, intelektual dhe qytetar i një personi. Ajo bazohej mbi idenë, se nëse njerëzit do të ishin në gjendje të arsimoheshin si duhet, dhe të kontribuonin në një shoqëri industriale në zhvillim, ata do të kishin nevojë për një jetë të brendshme më komplekse.
Edukatorët nordikë, punuan shumë për të kultivuar ndjenjën e lidhjes të secilit student me kombin. Para shekullit XIX, shumica e evropianëve e identifikonin veten në aspektin lokal, dhe jo kombëtar. Por kurrikula nordike, nxiti tek studentët një krenari mbi historinë, folklorin dhe trashëgiminë e tyre.
Ideja ishte të krijohej në mendjen e studentit një ndjenjë e qarqeve më të gjera të përkatësisë, nga familja, tek qyteti dhe kombi dhe një dëshirë për të marrë përsipër përgjegjësi të përbashkëta për të tërën.
Edukatorët nordikë, punuan shumë për të zhvilluar vetëdijen e brendshme të studentëve. Ata i ndihmuan studentët, të shohin forcat që lëvizin gjithnjë brenda vetvetes, emocionet, dëshirat, plagët dhe dëshirat. Nëse do t’i shihni këto forca dhe bashkëveprimin e tyre, si të ishit nga jashtë, ju mund të jeni zot dhe jo skllav i tyre.
Pavarësisht nëse ndodhen në Stokholm të Suedisë apo Mineapolis të SHBA-së, skandinavët prirjen për të bërë shaka me mënyrën se si ndjenja e tyre e përgjegjësisë, është gjithmonë në kontrast me atë të të tjerëve./Përshtatur nga New York Times/Opinion.al